Űrlapnak álcázott családfakutatás
A közelmúltban írtunk arról, mennyire kevésen múlik olykor egy online kampány és vásárlás sikere. Megfelelően van-e beállítva a célzás, elég figyelemfelkeltő-e a hirdetés kreatívja (a szöveg mellett megjelenő kép) és kellőképpen releváns-e a landoló oldal, ahova érkezünk a hirdetésre kattintva. Ha ezek valamelyike sérül, könnyen, néhány pillanat alatt el is veszíthetjük potenciális vásárlónkat.
Nem az eladás azonban az egyetlen konverzió (a látogató által végrehajtott, marketing szempontból fontos tevékenység), amelyre kampányainkkal törekszünk. Konverzió lehet például az is, ha a felhasználó kitölt egy ajánlatkérő űrlapot a honlapunkon.
Teljesen érthető, ha szeretnénk a lehető legtöbbet megtudni leendő ügyfelünkről. Ugyanakkor megfontolandó a kérdés, vajon valóban szükséges-e az illető nagymamájának lábméretét is elkérnünk a regisztráció során.
A válasz sejthető: a kevesebb néha több elvét követve célszerű inkább csak a lényegre szorítkoznunk.
Tapasztalatunk szerint minél több információt igyekszünk begyűjteni, annál kevesebben veselkednek neki a feladatnak. Sokakat ugyanis eltántorít a gyakran több oldalas kérdőív.
Ha konverziós célként az űrlapkitöltést jelöltük meg, érdemes tehát közvetlenül olyan oldalra irányítanunk a látogatót, ahol azonnal ki is tudja tölteni a kérdéssort. És az sem árt, ha különösebb családfakutatás nélkül tudja ezt megtenni.