Kedves Google! Nem kérek gumilevelű nejlon jácintot!

Google hirdetések megfelelő beállítása

Nem kérek gumilevelű nejlon jácintot!

Ugye milyen egyszerűnek tűnik az, hogy a neten meglátunk egy Google hirdetést, rákkatintunk és már tesszük is be a kosarunkba. Aztán már csak a futárt kell lesnünk… Ha jól van beállítva a hirdetésünk, ez ennyire szimpla dolog. De csak akkor.

Minőségi mutatók a Google felhasználók szolgálatában

Egy Google hirdetés minőségi mutatóját három tényező befolyásolja.

  • Várható átkattintási arány (CTR): Azt jelzi, hogy a felhasználók mekkora valószínűséggel kattintanak a megjelenő hirdetésre.
  • Hirdetés relevanciája: Azt jelzi, hogy a hirdetés mennyire egyezik meg a felhasználói keresés mögött rejlő szándékkal.
  • Céloldallal kapcsolatos élmény: Azt jelzi, hogy a céloldal mennyire releváns és hasznos a hirdetésre kattintó felhasználók számára.

S ha belegondolunk, hirdetőként a saját jól megfontolt érdekünk is, hogy megfeleljünk ezeknek. Nem csupán a Google szőrszálhasogatónak tűnő elvárásai, hanem sokkal inkább a potenciális vásárlónk miatt.

Közeledik az anyák napja, a pedagógusnap és a tanév vége. Ennek megfelelően várhatóan megugrik a keresés a különböző virágokra, utalványokra, kedves meglepetésekre. Főleg, ha az összes ajándékhoz – időszűkében – online szeretnénk hozzájutni.

Lila az a jácint, de nem mindegy, milyen

Igen, már virágot is lehet online rendelni. Ha édesanyánk kedvence a lila jácint, akkor vélhetőleg erre fogunk rákeresni: “lila jácint rendelés”. A Google igyekszik a számunkra releváns hirdetéseket előre hozni. De ha nincsenek megfelelően beállítva a hirdetések, akkor könnyen megrohamozhatnak az olyan találatok, amelyekkel jelen esetben nem tudunk mit kezdeni.

Nem szeretnénk ugyanis se gumilevelű selyem műjácintot venni, se lila jácint hagymát, mert mi idén szeretnénk ezzel meglepni szülőanyánkat, nem pedig jövőre.

Ha megvan a releváns hirdetés, amelyre széles mosollyal rákattintunk, akkor azzal az elvárással tesszük ezt, hogy egy virágwebshop lila jácint terméke fogad majd minket vásárlásra készen a túloldalon. S igen bosszantó, ha ez mégsem így van, hanem további hosszú percekig kell keresgélnünk az adott webáruház útvesztőiben ahhoz, hogy rátaláljunk az áhított növényre.

Nevezhetjük kicsinyes dolognak az ezen való bosszankodást. Viszont éppen az ilyen kicsinyes apróságokon múlik, hogy vajon tőlünk rendeli-e meg az egyszeri vásárló az adott terméket, vagy a konkurenciától.