Tudod pontosan, hogy mennyit fizetsz érte?

Tudod pontosan, hogy mennyit fizetsz érte? - ppc a gyakorlatban

Tudod pontosan, hogy mennyit fizetsz érte? - A kép forrása: Canva

Tegyük fel, hogy tortát készülsz sütni. A recept szerint szükséged lesz a tésztához 60 dkg lisztre, 6 darab tojásra stb. Viszont az alapanyagok többségéből többet kell venned, mint amennyi ténylegesen felhasználásra kerül (tételezzük fel, hogy semmiből nem lapul a konyhában), mivel nagyobb kiszerelésben árulják őket (1 kg liszt, 10 tojás). Ezzel együtt jár, hogy az adott torta elkészítéséért többet fizetsz, mint amennyibe az valójában kerül.

Ezzel szemben a #Google, a #Bing és a #Meta kampányok is a #PPC (pay-per-click) elven működnek. Vagyis csak akkor fizetsz a hirdetésért, ha arra rákattintanak a netes felhasználók. Ahhoz, hogy egy hirdetés valóban a potenciális ügyfélkörödnek jelenjen meg, elengedhetetlen, hogy a megfelelő beállításokkal fussanak a kampányok (célzás, hirdetésszöveg, landing, mérések). Amint látható, ez némiképp összetettebb, mint egy tortalap elkészítése. Ha például a hirdetés szövege nincs összhangban a landinggel és azzal, amit kínál a cég, akkor hiába csupán a kattintások után fizetsz, a hirdetések csak viszik a pénzt, mert az emberek konverzió nélkül fordulnak ki az oldalról. Tegyük fel, masszázságyakat árulsz, de a hirdetésben végig egy pihentető masszázsról írsz. Joggal zárják be azonnal a böngészőt, amikor a hirdetésre kattintás után egy masszázsszalon oldala helyett egy webshopban találják magukat.

Segítség kell, hogy gatyába rázzuk a hirdetéseidet? Keress minket bátran!