Szeretjük a mintákat!
A két héttel ezelőtti matek érettségi minket is motivált arra, hogy jobban beleássuk magunkat a számok világába. És bár napról napra, hónapról hónapra ellenőrizzük magunkat és teljesítményünket a statisztikák alapján, minden évben nekifogunk legalább egyszer egy teljes körű átvilágításnak.
Ekkor ugyanis az elmúlt egy esztendő számait összevetjük korábbi időszakokkal.
Közelebbről is megvizsgáljuk a mintázatot. Keressük a mélypontokat és a kimagasló értékeket, és azt, hogy van-e repetitív (ismétlődő) ingadozás az adatokban vagy, hogy hogyan változott az elmúlt években a különböző forrásokból beérkező konverziók aránya.
Amikor pedig elkészülünk egy-egy ilyen összegzéssel, akkor ügyfeleinkkel együtt gondolkodva finomhangoljuk az üzleti stratégiát.
Vannak cégvezetők, akik úgy döntenek, hogy azokban a hónapokban költenek többet hirdetésre, amikor visszaesés várható, hogy kisimítsák az ajánlatkérési görbét. Vannak azonban, akik ezzel ellentétben a jobb hónapokra és csatornákra szeretnének ráerősíteni.
Az, hogy kinél melyik taktikát érdemes alkalmazni, nagyban függ a cég méretétől, a hirdetési kerettől és a piac sajátosságaitól. De tesztelésekkel, együtt gondolkodva és folyamatosan visszaellenőrizve magunkat, ebben is tudunk segíteni.