Pixelekben mérhető presztízs

Fusson, legyen rajta a telefonszámunk, és ennyi. 2019-ben szerencsére talán már kevesebb azoknak a vállalatoknak a száma, akik ezen ars poeticára fűzik fel a weboldaluk arculatát. A hanyag, szétesett dizájn és a sablon megoldások viszont annál gyakoribbak. Márpedig fontos, hogy a céged milyen arcát mutatja a weben – hírnév, bizalom és üzlet múlik rajta.

Foltok és benyomások

Te elmennél egy fontos tárgyalásra – atlétatrikóban? Tudod, abban a százfelé lyukadt, beazonosíthatatlan foltokkal tarkított rongyban, amit a napok óta benzingőzben talpon lévő akcióhősök és filmes szociográfiák vidéki zsánerfigurái viselnek. Nőtársaimnak talán a nagymamáink műszálas otthonkáját tudnám behelyettesíteni a kérdésbe… Valami azt sejteti velem (illetve erősen reménykedem), hogy heves „nem” a válasz. Pedig a helyzet az, hogy egy igénytelenül összedobott weboldal arculattal, amihez már 15 éve senki nem nyúlt, tökéletesen ugyanezt a hatást éred el.

Nem, nem túlzok.

A 21. században a leendő ügyfeleid jó eséllyel egyébként is internetes keresőből találnak rád, ha pedig egy névjegykártyát nyújtasz egy érdeklődőnek, ne hidd, hogy nem a honlapodat nyitja meg először.
Ez így természetes – és ezt nemcsak a modern szellemiség mondatja velem, hanem az a realitás is, amit sokan elfelejtenek a honlapjuk funkciójával kapcsolatban. Nem azért kell, hogy „legyünk az interneten is”, hanem, mert ez a vállalatod elsődleges kirakata.

Weboldal arculat: ne csináld magad!

A képlet rém egyszerű: ha valaki jól érzi magát a honlapodon, az jó érzéssel fogja megvenni a termékedet/szerződni veled. Ugyanakkor persze nem a szórakoztatás az elsődleges cél.

A weboldal arculatnak azt kell sugallnia: a legprofibbak vagyunk, akikkel valaha találkoztál, kedves látogató. Ezt a benyomást pedig nem harsány ígéretekkel és direkt sales üzenetekkel lehet elérni. Egy esztétikus honlap dizájn minden szónál többet mond.
Ezért rossz ötlet házi jelleggel honlapot eszkábálni egy ingyenes honlapkészítő rendszeren keresztül – bár, kétségtelenül költséghatékony megoldás tű.

Ha személyes blogot írsz, jól jöhet a segítségük, de a vállalatod kirakatának nem tesznek jót a sablon nyújtotta korlátok. A webcímedben jelen lévő „céged neve.honlapkészítő neve.hu” pedig elvonja a figyelmet a lényegről, és komolytalanságot sugall. Nem is beszélve az olyan anomáliákról, mint a végig Caps Lock-ban megírt szöveg, a Comic Sans betűtípus indokolatlan használata, és a WordArt keretei között kiélt vizuális fantázia… Legyen bármilyen jó technológiai alapja, stratégiai felépítése az oldalnak, ezek láttán ügyfél legyen a talpán, aki nem hőköl döbbenten vissza.

Szót érteni a monitorral

Ősrégi mondás, miszerint nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – de talán semmi nem fejezi ki jobban egy szép weboldal arculat fontosságát egy cég életében. Tegyük fel, hogy egy kezdő, ötfős kisvállalkozás vezetője tisztában van ezekkel az intelmekkel, ezért logót terveztet, majd egy megbízható céggel profi honlapot épít. Az oldal áttekinthető, letisztult, mégis megragadja a figyelmet – egyedi, a megrendelőre jellemző szín-és képi világgal, ami mobil felületen is ugyanezt az élményt tudja nyújtani. Megérkeznek a honlap első látogatói, és azt gondolják: te jó ég, hogyhogy nem hallottam még erről a piacvezetőnek tűnő cégről?

Ne becsüljük le tehát az első benyomás fontosságát! Ahhoz, hogy egy leendő ügyfél úgy érezze, szót ért majd velünk, először szót kell értenie azzal a felülettel, amit a monitoron lát belőlünk.
Ezzel bizalmat ébresztünk, megfelelő tartalommal pedig visszatérő látogatóink is lesznek. Egy ütős weboldal arculat az egyik legjobb befektetés, amit a cégedért tehetsz – nem érdemes kihagyni ezt a ziccert és a vele járó versenyelőnyt.