Online életjel a home officeból

Home office - egy csapat

Online helyzetjelentés

Három hete nem ugyanaz a világ, mint előtte volt. És nem, nemcsak a vírus miatt! De, hogy ebben ennek az alattomos nyavalyának nagy szerepe van, abban biztos vagyok. Mint ahogy abban is, hogy az aggodalom és a bizonytalanság mellett a polkorrektség jegyében számos pozitív változást is a javára kell írnunk. Online helyzetjelentés a nappalinkból.

Munkaadóként, az ügyfelekkel rendszeres találkozókat szervező online marketing ügynökségként napok/hetek óta folyamatosan figyelemmel kísértük a járvány alakulását. Az események pedig megerősítettek minket abban, hogy kollégáink, ügyfeleink és a magunk védelmében a leghelyesebb, ha eddigi irodai online tevékenységünket 100%-ban home officera cseréljük.

Online – mint békeidőben

Mivel munkánk “békeidőben” is szinte teljes egészében online platformokon zajlik, érthetően ez nem okozott nagy megrázkódtatást. Mint ahogyan az sem, hogy az eddigi, heti egyszeri meeting helyett napi szinten tekintjük át a feladatokat. A dolog technikai részén tehát zökkenőmentesen léptünk át. A megrendelőinktől érkező – időnként egészen megdöbbentő – híreken viszont már nem ennyire.

Válasszunk túlélési stratégiát!

Talán ezzel kellett volna kezdenem, hiszen ez volt mindennek az alfája és ómegája: az egyre sűrűsödő helyzetben válságstábot hoztuk össze kis csapatunkkal. A legfontosabb kérdés az volt számunkra, hogy melyik stratégiát választjuk. Beérjük-e a “mindmeghalunk” lemondásával vagy az előremenekülést választjuk. Utóbbi mellett döntöttünk teljes egyetértésben.

SOS helyzetkezelés

A helyzet okozta sokkra nem sok időt szántunk. Minden ügyfelünkkel soron kívül felvettük a kapcsolatot, az érintettekkel konzultálva, hogy a jelen helyzetben számukra mi lenne a legoptimálisabb megoldás. Volt, ahol a marketing aktivitást egészen letekertük, máshol viszont növeltük fordulatszámot.

Ötleteltünk, stratégiát és mentőcsomagokat gyártottunk az igények és lehetőségek függvényében – rekord gyorsasággal.

Még azon ügyfeleinknél is, akik a gazdasági nehézségeik okán minimalizálni kényszerültek marketing kiadásaikat, azoknál sem fejeztük be a munkát. Mi ugyanis már arra az időszakra készülünk, amikor a világ újra magára talál. Így náluk az aprólékosabb, kevésbé látványos, de a végeredmény és az újrakezdés szempontjából fontos részletekkel foglalkozunk. Máskor a napi feladatok miatt ezek hátrébb kerülnek a “to do list”-ben, ám most van idő ezekre.

Online fotelKurzus: ülve indulunk

Ahogyan minden vállalkozás, úgy mi is újragondoltuk a “hogyan tovább” kérdéskörét. Ez azt jelenti, hogy az exaro megújulásán, újrabootolásán is sokat dolgozunk. Ennek jegyében indult el fotelKurzus névre hallgató online workshopunk, amelynek első előadására meglepően sokan jelentkeztek.

A fogadtatást látva pedig még inkább indokolttá vált korábbi elképzelésünk megvalósítása, miszerint a díjmentes képzés témakörét jócskán kitoljuk a szövegírás és a GSuite határain túlra.

A közeljövőben számos elismert szakember fog beülni a fotelunkba és kopog be virtuálisan az érdeklődők otthonába, hogy egy-egy szakterületről osszon meg jól használható, ugyanakkor érdekes információkat a monitor előtt ülőkkel.

COVID-19 kontra We’ll survive!

Azt mondják, hogy az életben (és a vállalkozásban) minden döntés kérdése.

Mi pedig eldöntöttük, hogy ezt a helyzetet is túléljük.

És nemcsak hogy túléljük, de a végén egy sokkal jobban összekovácsolt csapattal, gazdaságilag kevésbé sérülékeny partnerekkel, megerősödve lépünk túl mindazon, amiről most jelen időben kell írnom. Szóval: köszönjük munkatársainknak és ügyfeleinknek, hogy hagyták magukat megfertőzni a mi javíthatatlan, optimista életszemléletünkkel.