Monopoly vagy valami egészen más

Online marketing = kooperatív társasjáték

Monopoly vagy valami egészen más

A homo ludens (a játékos ember) előszeretettel múlatja idejét olyan játékokkal, amelyek teret adnak a versengésre. Ezek közös jellemzője, hogy a játék végén kizárólag egy győztes lehet. Ilyen például a Monopoly, amelyet nyugodtan tekinthetünk a kapitalista világ tökéletes leképezésének.

Ezzel szemben egyre erősödik az úgynevezett kooperatív játékok iránti igény, ahol – nem meglepő módon – nem az egyén elsősége a fontos, hanem a csapaté. A célt jellemzően csak úgy érhetjük el, hogy a játékosok egymással együttműködnek, segítik egymást.

Nyugalom, ezzel a jó nagy kerülővel el is jutottunk mondanivalónkig.

Ha az online marketinget játéknak tekintjük, ezt is utóbbiakhoz érdemes sorolnunk.

A célszalagot csak úgy szakíthatjuk majd át, hogy egymás keze alá dolgozunk a megbízóval. Vagyis az új termékekről értesítést, fotót kapunk, csakúgy, mint az akciókról, új ügyfélszolgálatos kollégáról és minden más, az üzletmenetet befolyásoló tényezőről.

Persze, hogy az ügyfél érdemben segíthesse munkánkat, időnként mi, a másik végen állók is jelzéseket/ötleteket adunk, hogy mire van szükségünk, mivel tudnánk jobban, gyorsabban, hatékonyabban haladni. Szóval, beszélnünk kell… Hogy a végén mindannyian elégedetten dőlhessünk hátra. Mert lehet magányos utcai harcosként küzdeni az elemekkel, és egyedül feltalálni nap mint nap a meleg vizet, de minek?! Az online marketing ugyanis az a kooperatív játék, amiben csak együtt nyerhetünk.