Fajansz filozófia
Legtöbbször nehezen viseljük a kritikát, pedig alkalomadtán tálcán kínálja annak lehetőségét, hogy a bírálatra riposztolva kidomborítsuk valamely előnyünket. Itt van például a lakberendező esete, aki a minap posztolta a közösségi médiában legutóbbi munkája képeit. A kompakt, negyven akárhány négyzetméteres otthon ízléses, méretei dacára élhető lett. Nem csoda, hogy sorban érkeztek a dicsérő kommentek. Hamarosan azonban egy jószemű facebookozó szóvá tette, hogy ha már a dizájner ennyire ügyelt a színek és formák összhangjára, a WC csészéről eltüntethette volna a fél négyzetméternyi márkajelzéses matricát, mert ez sokat ront az összhatáson.
És itt jön a lényeg, amiért ez a bejegyzés íródott. A lakberendező nem sértődött meg a megjegyzésen, hanem elmagyarázta, hogy szándékosan hagyta a fajanszon a matricát. Egy korábbi felújításnál ugyanis a “kicsomagolt” csésze láttán a megrendelő azt feltételezte, hogy az újonnan vásárolt porcelán helyett a régi került vissza a legkisebb helyiségbe.
A látszólagos “nemtörődömség” így vált a szakmai feddhetetlenség, előrelátás szimbólumává.
Nos, így lehet egy kritikából zseniális ön- vagy cégmarketinget kreálni. Ehhez pedig néha elég egy fajansz.