Zseniális trükk vagy spam-csapda?

Mindenkivel előfordult már, hogy egy e-mail kiküldése után szembesült azzal, hogy lemaradt a csatolmány vagy éppen nem töltötte ki a tárgymezőt. A kezdeti sokk miatt pedig nehéz elhinni, hogy vannak, akik éppen direkt hagyják üresen a tárgymezőt.
A naponta ránk zúduló rengeteg #eDM, hírlevél és spam kapcsán nem csoda ugyanis, hogy a marketingesek mindenféle trükköt bevetnek annak érdekében, hogy leveleik kitűnjenek a tömegből. A tárgymezőbe bekerültek az emojik, majd olyan rövidítések, amelyek arra utalnak mintha egy ismerősünkkel beszélgetnénk – Fwd: (továbbított levél), re: (válasz levél).
A legmegosztóbb “varázslat” azonban az, amikor egy marketing e-mail tárgy nélkül megy ki a címzetteknek.
Miért lehet ez jó ötlet?
- Személyesebbnek tűnhet a levelünk. Első ránézésre azt hihetjük, hogy egy ismerősünktől kaptuk azt, aki nem bajlódott a tárgymező megfogalmazásával.
- Tárgymező híján pedig nem derül ki elsőre, hogy miről szól a levél, így már csak puszta kíváncsiságból is megnyitjuk.
Mégis miért nem jó ötlet?
- A #tárgymező nélküli e-mailek nagyobb eséllyel landolnak a spamek között.
- A levelezőrendszerek többségében beállítható, hogy a tárgy nélküli levelek rögtön a kukába kerüljenek, így teljesen elkerülve a potenciális ügyfelet, ha nála éppen aktív ez a szűrő.
- Persze, annak a veszélye is fennáll, hogy a internetes csalásra gyanakodva szintén a levélszemétbe száműzik az irományt.
Összességében, bár elsőre jó ötletnek tűnhet éppen a tárgy elhagyásával kitűnni az e-mailek közül, a negatív hozadéka sokkal erőteljesebb (bizalomvesztés, spambe kerülés), mint a rövid távú megnyitási arány növekedése. Ezért nem élünk mi ezzel a módszerrel.
És neked miben segíthetünk?