Zseniális trükk vagy spam-csapda?

Mindenkivel előfordult már, hogy egy e-mail kiküldése után szembesült azzal, hogy lemaradt a csatolmány vagy éppen nem töltötte ki a tárgymezőt. A kezdeti sokk miatt pedig nehéz elhinni, hogy vannak, akik éppen direkt hagyják üresen a tárgymezőt.

A naponta ránk zúduló rengeteg #eDM, hírlevél és spam kapcsán nem csoda ugyanis, hogy a marketingesek mindenféle trükköt bevetnek annak érdekében, hogy leveleik kitűnjenek a tömegből. A tárgymezőbe bekerültek az emojik, majd olyan rövidítések, amelyek arra utalnak mintha egy ismerősünkkel beszélgetnénk – Fwd: (továbbított levél), re: (válasz levél).

A legmegosztóbb “varázslat” azonban az, amikor egy marketing e-mail tárgy nélkül megy ki a címzetteknek.

Miért lehet ez jó ötlet?

  • Személyesebbnek tűnhet a levelünk. Első ránézésre azt hihetjük, hogy egy ismerősünktől kaptuk azt, aki nem bajlódott a tárgymező megfogalmazásával.
  • Tárgymező híján pedig nem derül ki elsőre, hogy miről szól a levél, így már csak puszta kíváncsiságból is megnyitjuk.

Mégis miért nem jó ötlet?

  • A #tárgymező nélküli e-mailek nagyobb eséllyel landolnak a spamek között.
  • A levelezőrendszerek többségében beállítható, hogy a tárgy nélküli levelek rögtön a kukába kerüljenek, így teljesen elkerülve a potenciális ügyfelet, ha nála éppen aktív ez a szűrő.
  • Persze, annak a veszélye is fennáll, hogy a internetes csalásra gyanakodva szintén a levélszemétbe száműzik az irományt.

Összességében, bár elsőre jó ötletnek tűnhet éppen a tárgy elhagyásával kitűnni az e-mailek közül, a negatív hozadéka sokkal erőteljesebb (bizalomvesztés, spambe kerülés), mint a rövid távú megnyitási arány növekedése. Ezért nem élünk mi ezzel a módszerrel.

És neked miben segíthetünk?