Vasárnap este 9-kor már nincs mit tenni!

Vasárnap este 9-kor már nincs mit tenni!
Van-e annál bosszantóbb, mint amikor gyerekünk vasárnap este 9-kor jegyzi meg, hogy egyébként holnap technika órára 5 tekercs orgonalila kreppapírt és egy komplett préselt levél gyűjteményt kell bevinni? Online marketingesként ugyanez játszódik le bennünk akkor, amikor a Black Friday (ez idén november 28-ára esik, csak szólok!) vagy épp karácsony előtt két nappal jelzi a megbízó, hogy kellene egy ütős kis kampány…
Az algoritmust nem lehet siettetni
Nem az a probléma ugyanis, hogy november 26-án mi már lázasan írjuk a listát, hogy fekete pénteken hol, mit szerzünk be és nincs kedvünk molyolni az ügyfél kampányával. Ennél sokkal földhözragadtabb okok állnak a háttérben. A kampányok lelkét jelentő algoritmusnak van szüksége arra, hogy a megfelelő embereknek, a megfelelő kreatívokat és szövegváltozatokat mutassa, azaz, hogy elvégezze a feladatát. Az algoritmust pedig nem lehet siettetni!
Ugyanígy nem szerencsés jóval a kitűzött dátum előtt ellőni a puskaport, mert így meg mire elérkezik a Black Friday vagy a nagy karácsonyi roham, már senki sem kíváncsi a termékedre.
Ablakon a pénzt…
Azt már csak szinte mellékesen jegyzem meg, hogy gyakori hiba azoknál, akiknek nincs elég rutinjuk a hirdetéskezelésben, hogy – példának okáért karácsony után – a bejglitől és a töltött káposztától jóllakva elégedetten hátradőlnek és nem foglalkoznak a beállított hirdetésekkel. A két ünnep között – ahogy mondani szoktuk – a fű se nő. Csak a nyitva felejtett kampányok éledeznek.
Ekkor jön el ugyanis ezek ideje. Nincs konkurencia, vagy épp csak minimál efforttal ketyegnek a versenytársak hirdetései. Így a padlógázzal kampányoló vállalkozásnak úgy hussan ki a pénze a jégvirágos ablakon, hogy öröm nézni!
Az akciónak már hűlt helye
És nemcsak ezért problémás ez a dolog. Sokkal inkább azért baj, mert a fals reklám miatt beleég a vásárlók agyába a kreatív, a logo, a cégnév.
Hiteltelenné válsz, ha 25% akciót hirdetsz, de a linkre kattintva már nem él a kedvezmény, vagy ne adj’ Isten, időközben már a termék polcát is leporolták a raktárban.
Akkor, amikor tele van az internet kreatívabbnál kreatívabb átverésekkel, ugyan kinek hiányzik, hogy rásüssék a megbízhatatlanság bélyegét?
Egy kampány kezelése nem egyszerű dolog. Tudjuk jól! Ha nem boldogulsz vele, bízd ránk nyugodtan, hogy neked ne kelljen a “kreppapírral bajlódnod”!
#időzítés #kampánymenedzsment #GoogleAds #facebookadvertising