Te próbáltad már gépről?
Egy felmérés szerint a felhasználók 98.3%-a mobilkészülékről használja a Facebookot. A maradék 1.7% pedig a marketingesek, akik mindenféle eszközről és böngészőből vizsgálják folyamatosan a közösségi média felületeket.
Innen tudjuk például azt is, hogy a magas mobil használati százalék okán vannak funkciók, amelyeket a Facebook csak telefonos applikációra dolgozott ki részletesen. Ilyen például a történet-megosztás. A Facebook 2017-ben vezette be a történet funkciót, miután egy évvel korábban az Instagramon az világszerte hatalmas karriert futott be.
Hol találkozhatunk a történetekkel? Gépen és telefonon is a hírfolyamunk legtetején sorakoznak ismerőseink vagy a követett oldalaink sztorijai. Továbbá egy konkrét oldal vagy személy profilképe körüli kék karika jelzi, hogy a felhasználónak van aktív története, amit arra kattintva megnyithatunk.
Hogy mi a különbség gépen és mobilon ezzel a funkcióval? Már maga a sztorik képaránya is telefonra van optimalizálva. És bár gépen ugyanúgy megtekinthetjük őket, az élmény mobilon az igazi.
Ha viszont fel szeretnénk tölteni saját tartalmunkat ide, akkor mindenképpen mobileszközünkhöz nyúljunk!
Ott ugyanis megannyi színes-szagos (matricák, gifek, zenei aláfestés, linkek beszúrása, rajzolás) elemmel dobhatjuk fel azt. Ezzel szemben gépen ugyanazt a képet csupán egy felirattal tehetjük egyedivé.
Így van hát, hogy ha ügyfeleink sztorijait szerkesztjük, egy kívülálló azt gondolhatja, éppen a munkát kerüljük: felnyitott laptop előtt hosszas percekig nyomkodjuk telefonunkat a legtökéletesebb történet megszerkesztéséhez.