Mutasd a spamedet, megmondom, ki vagy!

Spam levél.

Credit: alphaspirit.it, Canva.com

Posztolunk az instán, posztolunk a Facebookon, a TikTokon és nem hagyjuk figyelmen kívül a Google cégemet sem. És persze küldünk hírlevelet is, mert minden csatornát megragadunk ebben az őrületes versenyben azért, hogy felhívjuk a potenciális ügyfeleink figyelmét magunkra és a szolgáltatásunkra vagy termékünkre.

Óriási a verseny, a reklámzaj, amelyben a mi hangunkat kellene, hogy meghallják a vevők. Éppen ezért minden hatékony – vagy annak mondott – praktiktát bevetünk, hogy a konkurenciánál mi legyünk a hangosabbak.

Régen tölcsért csináltunk a kezünkből, most meg az első kommentbe tesszük a linket, hogy jól összezavarjuk a Meta algoritmusát.

Meg súlyos tízezreket fizetünk a marketing guruknak azért, hogy ezeket a trükköket megosszák velünk.

Vannak azonban valóban működő praktikák, amelyeket tényleg érdemes alkalmazni. Ilyen például a mail-tester, amely egzakt pontszámokat alkalmazva mutatja meg, mit kell kijavítanunk az általunk szerkesztett hírlevélen ahhoz, hogy minél kisebb eséllyel kerüljön a rettegett spam mappába. (A mail-tester elérhetősége: www.mail-tester.com. A mindenki számára elérhető webes verzióval napi 3 levelet tesztelhetünk díjmentesen.) A tester egy széleskörben használt spamszűrőt alkalmaz, amelynek segítségével alaposan átfésüli az általunk küldött levél forráskódját. Ellenőrzi a feladót, a domaint, a képek minőségét, sőt még azt is, hogy a küldő szerver nincs-e feketelistán. A pontszám javításával (cél a 10/10) pedig megtettük a tőlünk telhető maximumot, hogy a levelünk – technikailag legalábbis – elérje célját, vagyis a címzettek postafiókjának megfelelő mappájában landoljon.

Ha azonban még így sem jön az átütő siker, abban az esetben érdemes tartalmilag is újragondolni a leveleinket, ez azonban már egy másik téma. Ha elakadtál, nincs témád, vagy nem nyitják meg a leveleidet, keress minket bizalommal!