Leértékelt egyéni vállalkozás?

Leértékelt egyéni vállalkozás?

Leértékelt egyéni vállalkozás?

  • Az egyéni vállalkozás azt jelenti, hogy mindenért te felelsz. Az egyéni vállalkozók a saját pénzügyeseik, marketingeseik, érékesítőik, ügyvezetőik és az IT-saik. De nem érthetnek mindenhez.
  • Az ingyenes IT-megoldások egy jól prosperáló egyéni vállalkozásban az ügyfélszerzésre fordított költségeket nem csökkentik, hanem éppen növelik.
  • Miközben örülünk annak, hogy kevesebb papír, kevesebb kapcsos dosszié, kevesebb polc, kevesebb raktár szükséges, elfelejtjük, hogy egy jól kereshető digitális tárhely – bár töredék áron – mégiscsak szükséges.
  • 1 kézműves hamburger áráért egy egyéni vállalkozónak is lehet olyan IT-rendszere, amit pl. a Google maga vagy az Airbus is használ.

Egyéni vállalkozóként megírtuk életünk legjobb marketing levelét, benne a visszautasíthatatlan ajánlatunkkal, kiküldjük és várjuk a nagy áttörést, ami hogy hogy nem, elmarad. A kudarcot látva feltupírozzuk az üzenetet, egy még jobb ajánlattal rukkolunk elő, de az üzlet csak nem akar beindulni. Az eredmény(telenség) tükrében végigvesszük, hogy mit ronthattunk el és szinte biztos, hogy nagy igyekezetünkben az egyik tényezőt – a levelezőrendszert – kihagyjuk a számításból. Pedig nem kellene! Elmagyarázom, miért.

Az üzleti tápláléklánc alján elhelyezkedő legtöbb egyéni vállalkozás arányaiban igen komoly összegeket fordít a menő honlapra, névjegykártyára, üzlethelyisége/irodája dizájnjára.

A látvány tekintetében sok esetben már megérkeztek a XXI. századba, informatikailag viszont még mindig a kilencvenes években tanyáznak, mivel a privát életben bejáratott levelezőrendszerükről küldözgetik visszautasíthatatlan ajánlataikat.

És itt érkezünk el ahhoz a ponthoz, ahol jó érzékkel nullázhatjuk le induló vállalkozásunk renoméját – már a startvonalon.

Citromail, freemail, hotmail, Gmail és társaik

Tegyük a szívünkre a kezünket és valljuk be: egy tízes skálán mennyire veszünk komolyan egy vállalkozást, amely – már amennyiben az üzenet nem a spam mappánkban landol – citromail-es vagy freemail-es email címről küld nekünk “bomba üzleti ajánlatot”? A gmail esetében ugyan nem feltétlenül áll fenn a veszély, hogy automatikusan a kéretlen levelek közé kerül írományunk, de maga az email cím az előzőekhez hasonlóan pont ugyanolyan hatékonysággal értékeli le vállalkozásunkat. 

Piszok drága ingyenes megoldások!

Egyéni vállalkozóként ezerrel dolgozunk azon, hogy beindítsuk üzletünket és a piacon komolyan vehető cégnek látsszunk. Éppen ezért meglehetősen kontraproduktív, ha a kifelé történő kommunikációnkat ingyenes levelezőrendszerekről bonyolítjuk. Tisztában vagyunk azzal, hogy valahonnan el kell indulni. Az ilyen szintű költségoptimalizálásnak azonban igen komoly hátulütői vannak. 

A szerződéseket, számlákat, kimutatásokat ugyanis lehet a különféle díjmentes tárhelyeken tárolni – mindegy hogy hol, csak ingyen legyen! felkiáltással – és ezzel nincs is baj addig, amíg csak néhány dokumentumról beszélünk. Az elektronikus iratok számának növekedésével (amit eddig papíralapon tároltál, azt most elektronikus formában kell!) azonban exponenciálisan megnő a veszélye, hogy a sok bába közt elvész a gyerek, pontosabban a keresett dokumentum. 

Google Workspace egy kézműves hamburger áráért

Nagyjából tíz-tizenöt évvel ezelőtt még minden egyéni vállalkozó elfogadta a tényt, hogy a céges papíroknak dosszié, kartotékszekrény, irattár, raktár dukál, ezek költségét pedig betervezték az éves kiadásokba. 

Az elektronikus dokumentáció megjelenésével sokan ezt a ráfordítást kívánják megspórolni. Különféle ingyenes rendszerekkel próbálnak bűvészkedni, pedig havi 11.5 euróért – azaz nagyjából egy kézműves hamburger áráért – az egyéni vállalkozások igényeit messzemenően kielégítő Google Workspacehez is hozzájuthatunk.

Méghozzá ugyanolyan kondíciókkal, mint amilyenekkel a dollármilliárdos multicégek szerződnek a Google-lel. Sőt, maga a Google is pont ugyanezt a rendszert használja.

Az egyéni vállalkozás szigorúan titkos dokumentumai

Hogy miért éri meg ez egy egyéni vállalkozónak? Te például, kedves olvasóm, lehetsz ingatlan-, autó- vagy nyaralótulajdonos. De gmailt használó egyéni vállalkozóként vajon az itt tárolt céges dokumentumaidnak is te vagy a gazdája?

Szerintem már sejted: az informatikában sincsen ingyen ebéd, ergo ezeknek a díjmentesen használható fiókoknak nem te vagy a tulajdonosa!

Ennél fogva, ha például gmailesként megsértesz egy Google irányelvet, könnyen megvonhatják a fiók hozzáférésed és akkor honnan küldöd majd ki az üzleti ajánlataidat, szerződéseidet?

Apróbetűs részek

Apropó, szerződés! A Google Workspacen keresztül továbbított üzleti titkok valóban üzleti titkok maradnak. Nem árt tudni, hogy a gmailen keresztül küldött leveleket a google robotjai rendszeresen olvassák, az így nyert információkat pedig hirdetésre használják, szemben a  Google Workspace-szel, ahol az ÁSZF-ben feketén-fehéren rögzítik, hogy ilyen eszközökkel nem él a tech óriás. Nem is teheti, hiszen ügyfelei között igazi nagyvadakat is találunk, (pl. Colgate-Palmolive, Pwc, Nielesen, Airbus), és ebben az üzleti környezetben a legkisebb gyanúra akkora pert akasztanának a Google nyakába, hogy abba belesápadna a tarkabarka logo is. Ekkora blamázst pedig nem engedhet meg magának még egy Google szintű nagyvállalat sem.

Érdemes tehát komolyan venni azt, hogy milyen képet mutatsz magadról, azért, hogy téged is komolyan vegyenek!