B2B és online marketing

B2B és online marketing - A kép forrása: Canva
A Lamborghini csapata pár éve azt nyilatkozta, hogy ők azért nem készítenek televíziós reklámot, mert a célcsoportjuk nem a TV előtt ül. A napokban azonban belefutottam a TikTokon egy kisfilmükbe. Miért érdekes ez? Mert az előbbi kijelentéssel a vállalat sosem a reklámfilmeknek fordított hátat, csupán a csatornát nem érezte elég erősnek a célközönséghez. A TikTok megjelenésével azonban úgy vélték: nekik is lépést kell tartaniuk az online világgal.
Marketing a B2B szektorban
Gyakran beszélgetünk olyan cégvezetőkkel (főleg a B2B szektor területén), akik azt vallják, az ő cégüknek nem kell online marketing. A kapcsolati tőkéjükből bőven jönnek megkeresések, hírük szájról szájra terjed. Nos, ha ez valóban olyan mennyiségű megkeresést hoz a konyhára, amely a cég teljes kapacitását lefedi, és évről évre még növekedni is tudnak, akkor itt valóban nincs teendő.
De mi van akkor, ha apadni kezd az ajánlásokból érkező üzlet?
Sokan úgy gondolják, hogy mivel B2B szektorban tevékenykednek, nekik az online hirdetés nem való, azt meghagyják a B2C-nek. A Business to Business szektorban ugyanis két cég áll egymással üzleti kapcsolatban, nem a magán fogyasztónak nyújtanak szolgáltatást vagy terméket.
Azt azonban ne felejtsük el, hogy a másik cégben is emberek dolgoznak.
Vagyis ha egy gyártósor meghibásodik, esetleg új beszállítót vagy fuvarozót keresnek, az ezzel foglalkozó dolgozó bizony elsősorban az internetet hívja segítségül, hogy szerelőt, alkatrészt vagy új partnereket találjon. És itt jön képbe az online marketing…
Emberek a cégek mögött
Mert a B2B jelentése ellenére mégsem egy másik céggel, hanem annak dolgozóival, EMBEREKKEL állunk összeköttetésben, akiknek a böngészési szokásaik megegyeznek a magán fogyasztókéval.
Így tehát, ha mi (az előbbi példából kiindulva) alkatrészeket, szerviz lehetőséget, szállítmányozást vagy bármi egyebet kínálunk, ugyanúgy érdemes a Google hirdetésekre költenünk, hogy a kereső első találatai között szerepeljünk. A közösségi médiában fontos folyamatosan kommunikálni, hogy pontosan mire és hogyan kínálunk megoldást, ezzel fenntartva a láthatóságot.
A világ folyamatosan változik, lehet, hogy egy felület vagy irány most még nem vág a cég profiljába, ezt azonban érdemes időről időre felülvizsgálni és haladni a korral. Ha Te is szeretnéd láthatóvá tenni cégedet az online térben keress minket bizalommal!