A kényszerpihenő ára

A kényszerpihenő ára - szabadság

A kényszerpihenő ára

Az megvan, amikor visszatérsz jól megérdemelt szabadságod után a munkahelyedre és minden sokkal döcögősebben megy? Lassabban indulnak el azok a fogaskerekek. Lélekben ilyenkor még biztosan a tengerparton sütteted a hasad. A feladatok is felsorakoztak az elmúlt két hétben és neked is nehezebb újból felvenni a fonalat.

Ugyanez történik a kampányaiddal is, ha valamilyen oknál fogva “szabadságra küldöd” egyiket vagy másikat. Látszólag csak kikapcsolod, aztán vissza. Ennél azonban sokkal bonyolultabb a helyzet.

A jól bejáratott kampányoknak ugyanis idő kell ahhoz, hogy bekapcsolás után ismét magukra találjanak és felvegyék a korábban működtetett fordulatszámot.

Az algoritmus ugyanis minden egyes interakcióból – amit az internetes felhasználók végeznek el az egyes hirdetésekre kattintva – tanul. Elraktározza az információkat és a következő hirdetésmegjelenítés során már ezek birtokában válogat a szövegek és a kreatívok között. Ha azonban kiesik a munkából, az egész tanulási folyamatot jóformán újra kell kezdenie.

Sokszor, sokféle aspektusban olvashatunk a mesterséges intelligenciával kapcsolatban lesújtó véleményeket. Ebben azonban nagyon is emberi módon viselkedik. “Ő” is nehezen talál magára egy kéthetes pihenés után. Természetesen van olyan, hogy az az egyetlen megoldás, ha leállítunk, majd újraindítunk egy kampányt. Ha van rá mód azonban, akkor érdemes ezt elkerülni. Ezért figyelünk oda minden ügyfelünknél arra például, hogy a hirdetési keret ne legyen túl alacsony és ezért alkalmazunk különböző trükköket is az ünnepi időszak uborkaszezonjában a drasztikus leállás helyett.

#algoritmus #googleadwords #kampány