Az (ogre) online marketing többrétegű, mint a hagyma

Az (ogre) online marketing többrétegű, mint a hagyma

Az (ogre) online marketing többrétegű, mint a hagyma

Shrek #ikonikus szavai minden egyes alkalommal eszünkbe jutnak, amikor egy olyan ügyfél keres meg minket, aki azelőtt (több, kevesebb sikerrel) maga próbálkozott cége online marketingjével.

A szakmában – finoman szólva – kevésbé jártas emberek csak annyit látnak a munkánkból, hogy elkészítettünk egy weboldalt számukra és kimegy néhány poszt a közösségi oldalakra. Na meg időnként babrálunk valamit a hirdetésekkel. Persze, ha kívülről csupán ennyi látszik, annak mi csak örülünk, hiszen ez azt jelenti, hogy minden olajozottan megy nálunk.

Viszont mielőtt belefognál saját marketinged menedzselésébe, tudnod kell, hogy egy weboldal kapcsán nem az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy mekkora betűmérettel írjuk a címsort. A konverziós út kialakítása, a mérések helyes beállítása és a reszponzivitás csak néhány olyan dolog, amellyel napokat, heteket töltünk egy nulláról felépítendő weboldal esetén, mielőtt bárhova is címsor kerülne.

Ugyanez a helyzet a közösségi médiás posztokkal. Nem elég egy kép és fölé egy sor szöveg, és már özönlik is az üzlet. A különböző platformok algoritmusai más-más tartalmat „szeretnek” és persze más képarányban. Így nem lehet egy “valamivel” letudni az összes felületet.

És akkor ott vannak a #hirdetések, amelyeknél mindig felmerül a kérdés, hogy miért? Ha éppen tömegével érkeznek a weboldalra a konvertáló látogatók, akkor azért vizsgálódunk, mert tudjuk, hogy előfordulhat, hogy ami 2 hónapig beválik, az utána hirtelen hatalmas visszaesést hoz a kattintásokban.

Az online marketingben semmi sem állandó. Ez a szakma csak a legelszántabbaknak való, mi pedig ilyenek vagyunk. Ha kellőképpen elvettük a kedvedet attól, hogy saját magad csináld, keress minket bátran! Mert nem tudom, említettem-e már: az online marketing többrétegű, mint a hagyma.