Inspiráció vagy indigó?

Inspiráció vagy indigó?

Inspiráció vagy indigó?

“Nézd! Pont ilyen weboldalt szeretnék!” “Legyenek ugyanilyen képek, csak a robotporszívó helyére szerkeszd oda a mi gumikacsáinkat!” “A cím legyen ugyanez, csak…” – Gyakran hangzanak el ezek a mondatok, amikor egy sikeresnek vélt weboldalt, kreatívot, szöveget szeretnénk lemásolni. Az elgondolás logikája hibátlan, hiszen a dolog egyszer már működött. A kulcsszó viszont ebben az esetben az “egyszer”.

A vásárlók ugyanis az egyedit keresik. Azt a messziről látható villogó fényjelzést, amivel könnyedén megkülönböztethetik vállalkozásunkat a többi ezertől – legyen ez

  • az ár,
  • a termék/szolgáltatás minősége,
  • a vizuális megjelenés,
  • a tartalmak újszerűsége, könnyed stílusa vagy
  • a felsejlő ügyfélbarát kiszolgálás.

Azzal nincsen baj, ha konkrét elképzelés nélkül másoktól – akár a konkurenciától – inspirálódunk. Probléma csak akkor van, ha szívünk szerint indigót tennénk a versenytárs és a mi online marketingünk közé. (A ‘90 előtt születettek kedvéért: a Despacito és az email elterjedése előtt indigót használtak a kéziratok (és írógéppel írt anyagok) sokszorosítására). Ha pedig végső kétségbeesésünkben konkrét oldalakat emelnénk át egy-egy számunkra etalonnak számító honlapról, arra majd a #Google ad egy jókora fekete pontot.

Egyedi ötletekre van szükséged? Más lennél, mint mások? Keress minket!