Csipetnyi titkos összetevő a Google kampányokhoz

Google kampánykezelés

Csipetnyi titkos összetevő a Google kampányokhoz

Ha próbáltad már gyerekkorod kedvenc ételét felnőtt fejjel elkészíteni, akkor pontosan ismered az érzést, hogy hiába követted pontosan a recept lépéseit, valahogy mégsem azt kaptad, amire vártál. Hiányzott az a bizonyos titkos összetevő. Na, pont ugyanez a helyzet az online marketinggel, a Google kampányaival is.

Google javaslatok kontra saját beállítás

Nemrégiben megkeresett minket egy cég Google Ads kampányok kezelésével kapcsolatban. Korábban ők foglalkoztak a saját kampányaikkal. Azonban az utóbbi időben megjelent egy új konkurencia a láthatáron, aki a Google keresőben folyamatosan letaszította őket az első helyről.

A fiókba belépve azt láttuk, hogy a legtöbb beállítás esetén a Google szabad kezet kapott. Hogy miért gond ez? Mert, ha elfogadjuk a rendszer javaslatait az egyik oldalon jobb fiók- és kampánymutatókat érünk el, ráadásul a Google némileg részrehajlóan hirdetéseinket szívesebben is jeleníti meg. A másik oldalon viszont rövid távon a csekély számú adat miatt célzásunk nagyjából olyan pontos lesz, mintha 100 méterről egy marék kaviccsal akarnánk egy üveggyöngyöt eltalálni. Amennyiben hallgatunk a “nagy testvér” javaslataira, néhány tízezerrel megtoljuk a büdzsét, ezzel pedig ragyogóan teljesítjük is a Google célját: rengeteget költünk hirdetésre.

Most akkor adjuk a képlethez a titkos összetevőt!

Bármennyire meggyőzőek a Google Ads javaslatai a kampányunk módosításával kapcsolatban, bármennyire is magához akarná ragadni az irányítást, amennyiben csupán egy jól körülírt költségkeret áll rendelkezésünkre, nem engedhetünk szabad kezet a mesterséges intelligenciának. Manuálisan ezernyi korlátozó lehetőség van. Ezek segítségével nem kell eszetlen pénzszórásba kezdenünk, csak azért, hogy lépést tartsunk a versenytársakkal.

A hirdetéseink megjelenését akár idősávokra bontva is szabályozhatjuk, vagy külön licitértékeket rendelhetünk kulcsszavakhoz, és akkor a kizárásokról még nem is esett szó.

A drasztikus változtatásokat persze fokozatosan, lépésről lépésre érdemes alkalmazni, és időnként felülvizsgálni őket.

Dehát ezért vagyunk mi, hogy segítsünk neked és cégednek is kampányaid optimalizálásában a titkos összetevővel.

#onlinehirdetes #ondlineadvertising