Minek nevezzelek?
A kutyájának, macskájának, gyerekének, de még az autójának is az ember legtöbbször érzelmi alapon választ nevet. S bár sokszor érezzük úgy, hogy egy adott ppc (pay per click) kampány akár a gyerekünk is lehetne, annyit foglalkozunk vele: csiszolgatjuk, javítgatjuk és mégsincs soha készen, a nevét mégis szigorúan logikai alapon határozzuk meg.
Kicsit előreszaladtunk, ugye? Minek is egy kampánynak név, hiszen anélkül is kap egy számot, ami alapján beazonosíthatóvá válik. A ppc kampányok neve azonban több szimpla névadásnál. Tegyük fel, hogy elindítunk két egyforma kampányt, de az egyikkel a fővárost, a másikkal pedig a Balaton térségét célozzuk. Látni szeretnénk, hogy adott intervallumon belül melyik teljesít jobban. Látni szeretnénk, mégpedig azonnal. Vagyis már ott és akkor, amikor csak megnyitjuk a hirdetéskezelőt. Így az egyik nevében biztosan szerepel majd, hogy BP, míg a másikban, hogy BALATON. Innentől pedig csak rá kell néznünk a név mellett sorakozó számokra és le tudjuk vonni belőlük a megfelelő következtetéseket.
A helyszín mellett pedig további értékes és hasznos információkkal, egységesített kódokkal látjuk el a neveket. Ezekből ránézésre tudja minden kolléga, hogy az adott kampány történetesen a Facebookon fut, 25 és 40 év közötti nőket célzunk vele és minél nagyobb forgalmat szeretnénk általa az adott honlapra terelni. Arra viszont nincsen elég hely, még a legnagyobb felbontású képernyőkön sem, hogy ezt a rengeteg információt mind kiírjuk szavakkal.
Ennek köszönhető tehát a különböző rövidítések létrejötte, ha úgy tetszik, titkosírás Exaro-módra.
Nem állítjuk, hogy nálunk van ezzel a Bölcsek köve és hogy mások nem járnak el hasonlóan, de biztosíthatjuk általa a munkánk hatékonyságát és átláthatóságát egyaránt.
Ha pedig nem világos számodra, hogy mit takarnak az egyes nevek és kifejezések, keress bátran, mi pedig negyedóra alatt lerántjuk a leplet mindegyikről.