Megrendelem a neten, aztán legfeljebb nem veszem át

Megrendelem a neten, aztán legfeljebb nem veszem át
Ismerős? Ha Te nem is élsz ezzel a módszerrel, egészen biztosan, van olyan ismerősöd, akitől hallottad már ezt a mondatot. Vevői oldalról ez egyszerű és praktikus alternatívája lehet a személyes vásárlásnak – amikor a boltban kipróbálom, felpróbálom, kézbe veszem és úgy döntök a vásárlásról. Hogy mennyire etikus a címben említett eljárás, már egészen más kérdés.
Ráadásul van ennek a történetnek egy másik szereplője is, a webáruház tulajdonosa, üzemeltetője, aki minden ilyen akción bukik nagyjából 3000 Ft-ot. (Ha csak a szállítási költséget vesszük figyelembe. De díja van a munkaórának is, amit a kolléga a csomagolással töltött, díja van a raktározásnak és természetesen az áru beszerzésének is.)
Az utóbbi időben különösen divatossá vált a webshopokat kölcsönzőnek tekinteni.
Ez a jelenség mostanra olyan méreteket öltött, hogy cselekvésre/megelőzésre sarkallja a webáruházakat. Vagyis lecsap az Utánvét ellenőr. (Persze csak azon internetes áruházakban, ahol elő is fizetnek rá.) Ez egy frissen elkészült szoftverfejlesztés. A lényege, hogy az e-mail címeket alapul véve egy visszafejthetetlen kód segítségével rangsorolja a vásárlókat és kiszűri azokat, akik korábban éltek már a fent említett gyakorlattal. Vagyis, hogy a megrendelt terméket nemes egyszerűséggel visszaküldték vagy át sem vették. S hogy miért az Utánvét ellenőr nevet kapta a találmány? Mert a statisztikák szerint a megrendelt és át nem vett áruk 90%-át utánvéttel rendelték a vásárlók.