Nyári mikulás?

Nyári Mikulás? Miért fontos a szezonális kampányok időzítésének pontossága?

Nyári Mikulás? Miért fontos a szezonális kampányok időzítésének pontossága?

Amióta a konditermek hirdetései naponta beköszönnek hozzánk a social mediában, azóta tudjuk, hogy a nyári alak télen készül. A karácsonyi kampányok viszont augusztusban és szeptemberben. Ilyenkorra már a legtöbb kereskedő/szolgáltató pontosan tudja, hogy milyen termékkel/szolgáltatással szeretne megjelenni a piacon.

Így hát természetes, hogy a legtöbb marketing csapat irodájában a brainstormingokon is ekkoriban csendül fel először a Jingle bells.

Míg mások az utolsó napsugarakat élvezik az utószezonban, mi már a célcsoportok monitorozásával, a konkurencia elemzésével, a marketing csatornák “tisztításával”, a kreatívok gyártásával foglalatoskodunk.

Persze, vannak, akik a kanyarban előzés módszerére esküsznek és már augusztusban előrukkolnak karácsonyi promóciójukkal. Hogy ez egyáltalán nem afféle marketinges túlzás, azt jól bizonyítja, hogy augusztus végén talpig feldíszített karácsonyfákat fotózott egyik ismerősünk egy amerikai szupermarketben. Az biztos, hogy a kampány gyorsulási versenyt idén a szóban forgó áruház nyerte. Abban azonban már korántsem vagyunk biztosak, hogy ez hosszú távon is jó ötletnek bizonyul. A szezonális kampányok ugyanis meglehetősen fáradékonyak, így épp akkor, amikor a célegyenesben kellene egy nagy hajrát tolniuk, rendszerint akkorra fogy ki belőlük a szufla. Sajnos, ennek a fordítottja sem ígér sok jót. A december 24. előtt egy héttel elindított online kampány sikerét is csak a Jézuska közbejárásától várhatjuk. Mi ebből a tanulság: érdemes pontosan megtervezni és főleg időben (most!) gondolni a karácsonyra. Függetlenül attól, hogy odakinn a hőmérő tegnap még augusztust hazudott nekünk.