Kapunk. Kapunk?

A háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz és pénz – mondta Montecuccoli, olasz hadvezér, de azért említette csak a háborút, mert akkoriban még nem létezett online marketing. Igaz, ez utóbbihoz a fent emltett három összetevőn kívül némi kreativitásra is szükség van.

Hogy miért mondom ezt? Mert a leleményesség, az ötletteliség igen sokat számít a mi szakmánkban, de nem képes teljes egészében elvinni a hátán egy kampányt.

Néhány éve nagyot ment a közösségi médiában egy kép (igazából azt hiszem, kétféle verzióban létezett), ami a “Meg tudnád oldani olcsóbban?” kérdéskört ábrázolta fájón szemléletesen. Persze, a vicces kép tanulsága a mi munkánkra is igaz. Ha a hirdetési büdzsét egy hirtelen mozdulattal az egyharmadára vágjuk vissza, ha a rendszeres tartalomgyártást csak a hanyatló nyugat ópiumának tartjuk, ha a drágább, de az elérést tekintve jóval relevánsabb platformokon való fizetett megjelenést egy mozdulattal félretoljuk, akkor… Akkor be kell érnünk a szerényebb eredményekkel. Amivel nincs is semmi baj akkor, ha nekünk tényleg mindegy, hogy a végén a Berlinbe négylovas harci szekerén győzedelmesen bevonuló Nikével díszített Brandenburgi kaput, vagy egy a háztetőn grasszáló kecskékre néző, lécből tákolt kertkaput kapunk.