Szimpla ügy

Szimpla ügy - keresőoptimalizálás

Szimpla ügy

“Egy 700-800 karakteres leadben a konverziós célok teljesülése érdekében a focus keywordnek legalább egyszer elő kell fordulni a keresőoptimalizálás szabályai szerint.”

Ezen a mondat-retteneten ember legyen a talpán, aki átverekszi magát! Nem csak azért, mert irgalmatlanul hosszú (ha jól számoltam, 22 szó), hanem azért is, mert legalább féltucat idegen szó van benne. Ez pedig egy témánkban járatlan olvasónak nehezen értelmezhetővé teszi a szöveget. A mondat tartalma egyébként rendben van, csak hát keveseket fog lenyűgözni, pláne meggyőzni!

Mi ebből a tanulság? Ha blogunkat/posztunkat/landingünket/hírlevelünket nem kifejezetten szakmai közönségnek írjuk, akikkel egy nyelvet beszélünk, ott célszerű, sőt, szinte kötelező közérthetően fogalmazni. Ha mégis elkerülhetetlen a szakzsargon használata, mindenképpen magyarázzuk meg a jelentését. Így elkerülhetjük, hogy mint a fenti idézet esetében már az első mondat felénél elveszítsük potenciális ügyfelünket.

Ja! Egyébként ez az ízekre szedett idézet pár éve nálunk jelent meg. Igaz, csak elrettentő példaként. 🙂