Politikai hirdetési stop a Google-ön és a YouTube-on
Az Európai Unióban nem lesz több politikai hirdetés a Google-on és a YouTube-on, – írja közleményében a tech óirás.
A cég döntését egy márciusban napvilágot látott EU-s rendelet alapozta meg, ami a politikai reklámok terén tervez rendet vágni. Eszerint 2025 októberétől csak olyan politikai célú hirdetések jelenhetnek meg, amelyeket átláthatósági címkével látnak el – jelentsen ez bármit is. A rendelet alkotói azt remélik a bilétától, hogy segítségével megállapítható lesz: ki finanszírozta az adott hirdetést, mennyibe került a szóban forgó reklám és az milyen célzással került fel a világhálóra. Emellett a irányelv a reklámokon keresztül történő adatgyűjtést és a személyes adatok kezelését is jócskán megszigorítja.
Bár a szándék egyértelmű a helyzet normalizálására, és a jogalkotás során a Google is elküldte kéréseit/kérdéseit a jogalkotónak, a végeredmény nem nyugtatta meg Larry Page-éket.
A Google döntéshozói úgy értékelték, hogy a szabályzat követelményei még nem elég kiforrottak ahhoz, hogy a tech óriás meg tudjon felelni azoknak, ezért mind a Google-ön és a Youtube-on is leállítják a politikai hirdetéseket.
Azért attól egyáltalán nem kell tartanunk, hogy a hamarosan nálunk is elinduló választási kampányban politikai hirdetések nélkül maradunk. A Facebook ugyanis nem jelentett be ehhez hasonló lépést…
A kép forrása: Canva.