Minden egy kézben?
A közgazdaságtan egyik alaptétele, hogy akkor tudunk a leghatékonyabban dolgozni, hasznot termelni, ha mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért.
Pedig kezdő vállalkozóként vagy cégtulajdonosként mind beleesünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk, minden feladatot mi magunk tudunk a legjobban ellátni. Idővel viszont el kell fogadnunk, hogy 1. a nap nekünk is csak 24 órából áll, 2. vannak bizonyos szakterületek, amelyekhez nálunk sokkal jobban értenek mások.
Gyakran keresnek meg minket úgy ügyfelek, hogy korábban maguknak csinálták a „marketinget. Posztoltak, videóztak, esetleg kiemeltek néhány bejegyzést. Azonban most már szeretnének feljebb lépni, szeretnék, ha magasabb szinten működne a cég online kommunikációja. Ilyenkor azonban gyakran esnek abba a csapdába a cégvezetők, hogy nehezen engedik el az ezzel járó feladatokat, akárcsak egy anya a gyermekét.
Folyamatos kontrollt szeretne a mondatvégi utolsó pont felett is. Hogy mi ezzel a gond?
Az egyik, hogy az oda-vissza pingpongozás rendkívül időigényes.
Amikor pedig egy sürgető karácsonyi vagy éppen Black Friday kampány elindulása a kérdés, akkor nem biztos, hogy ajánlott a képen szereplő logó méretével napokat bíbelődni vagy a betűtípuson órákat rugózni.
A másik pedig az, hogy bár a marketinget egy kiszervezett cég végzi, az ügyfél továbbra is a saját ízlésére szeretné szabni a tartalmat. Ezzel pedig nem sok teret ad a változtatásnak, a vérfrissítésnek. Még akkor sem, ha a “kapott” ötletek hasznosak lennének. Felmerül ilyenkor a kérdés, hogy ha ez esetben nem jönnek az elvárt eredmények, vajon az adott marketinges cég-e a hibás?
Természetesen mi is szeretünk egyeztetni az ügyfeleinkkel és figyelembe venni a kéréseiket. Azonban, ha nem értünk egyet velük, akkor megindokuljuk és felhívjuk a figyelmüket arra, hogy miért lenne jobb más megközelítést választani. Idővel pedig az a tapasztalatunk, ha érvekkel és később eredményekkel is alá tudjuk támasztani hozzáértésünket, az ellenőrzési kényszer okafogyottá válik.