Miért jó nekem, ha blogolok?

Számok – legyünk őszinték, a legtöbben ezt várjuk az online marketingtől. A látogatók, a forgalom, a leadek, a megkötött üzletek fekete-fehér számadatai között a legtöbb vezető szemében rózsaszín lufiként lebeg a céges blog: aranyos, de fölösleges. Az átlagos cégek úgy számolnak, ha majd beüt a nagy siker, lesz kapacitásuk blogot írni. Mintha fejjel lefelé néznék a valóságot…

A Lánchíd nyelvei

Ha eddig ebbe a táborba tartoztál, semmi gond – ugorj talpra a fejenállásból, és nézzünk szembe a tényekkel együtt. A biztonság kedvéért előre lelövöm a poént: a sikeres cégek éppen attól lettek azok, hogy a kezdetektől ütős bejegyzéseket írtak. Van egy oroszlán erősségű honlapod jó felépítéssel, szép vizuállal és frappáns szövegekkel? Remek kiindulási pont. Ha viszont nincs hozzá céges blog, az oldalad nem több, mint kőoroszlán a Lánchíd mellett: hiányzik a nyelve.

Ebből következik, hogy hangja sincs. Hogy ez miért probléma? Próbáld csak meg leültetni a családot a kedvenc sorozatuk elé, de lenémított tévével, és mérd stopperrel, meddig figyelnek… Ha nem akarod, hogy az ígéretes leendő ügyfelek riadt molylepkékként pattanjanak le a honlapodról az első két percben, nincs mese, mesélned kell – magadról.

Neked még vannak titkaid?

A bemutatkozásba pár mondat fér bele egy kézfogás után. Kivéve, ha van céges blogod. Itt ugyanis bármit elmondhatsz, amit fontosnak tartanál megosztani magadról, a csapatodról, a vállalatról. Ne titkold el, milyen koncepció van a termékeid/szolgáltatásaid mögött, milyen újdonságokat tervezel bevezetni, vagy, hogy mennyire vagy naprakész az iparágad innovációival kapcsolatban. Az ügyfeleik kíváncsiak a mondanivalódra – ami márpedig van, hiszen te vagy a legjobb a szakmában! Mindegy, hogy fürdőszobacsempét, keleti fűszereket vagy rendezvényszervezői szolgáltatást kínálsz, egy céges bloggal te leszel a véleményvezér, akit a konkurencia is olvas.

A céges blog nem kér szabadnapot…

Ha lenne külön francia kártya-pakli vállalatvezetőknek tervezve, a „jolly joker” helyén biztos, hogy a „költséghatékony” szó szerepelne. Udvari bolond helyett pedig a Google Ads és a közösségi média oldalak logói mellett egy szép kis blogfelületet rajzolnék a lapra. Egyrészt, mert egy blog képes egységes keretbe foglalni azt, amiért a kattintásalapú hirdetésekben dolgozunk – másrészt, mert egy kis anyagi befektetéssel meglepő eredményeket produkál. A HubSpot felméréseire alapozva egy céges bloggal operáló vállalat 55%-kal több oldallátogatóra és 67%-kal több leadre számíthat. Akkor is, amikor alszol, vagy épp nyaralsz: ha egy blogcikk egyszer kikerül, éjjel-nappal dolgozik helyetted.

Legendás szinkronhangok

Nem arról álmodoztál, hogy Nobel-díjas író leszel? Valószínűleg ezért ülsz most szerkesztői meeting helyett a saját céged irodájában. Akár az idő, akár az írói véna hiányzik, az eredmény ugyanaz: nem egy nyelvet beszélsz az ügyfeleiddel. Ha viszont megbízható csapatot kérsz fel a céges blogod üzemeltetésére, az eredmény egy olyan szinkronhang lesz, ami – gondoljunk csak kedvenc rajzfilmjeinkre – jobb, mint az eredeti. Ha az a cél, hogy ezt a bizonyos hangot a Google-n keresztül hallják meg a legtöbben, SEO optimalizálásra a blogcikkeknél keresve sem találnál jobb módszert. Akinek a gondolatai egy olvasott cikk formájában szembejönnek a neten, annak egyszerűen adnak a véleményére.

Apropó, hitelesség: ugye te sem hitted, hogy a Lánchíd ikonikus oroszlánjai, amelyekről turisták ezrei ismerik fel Budapestet, üresen ásítanak az utcákra? A sokszor hallott történet nem több, mint városi legenda! A budai oldalon, lábujjhegyen állva bárki meggyőződhet róla. A tanulság kézzelfogható – ha nyomot akarsz hagyni a világban, nyelv nélkül nem fog menni.