Miért jó az, ami rossz?

Miért jó az, ami rossz? - A kép forrása: Canva.
Egy poszt alatt egy hozzászóló A. már bocsánat, de erre nincs jobb kifejezés: orbitális baromságot kommentel, B. hitelrontás szándékával, gyakran útszéli stílusban becsmérli a termékünket/szolgáltatásunkat. Ilyen esetben vagy beleállunk a vitába és igyekszünk meggyőzni a hiányos információval rendelkező hozzászólót, netán tartunk egy Grétsy László-estet szép magyar anyanyelvünkről és kikérjük magunknak az alaptalan sárdobálást, vagy egyszerűen tiltjuk a delikvenst.
A legrosszabb, amit ilyen esetben tehetünk, az a hallgatás.
Ha nem reagálunk a nyilvánvalóan hibás nézetekre, hallgatásunkkal áldásunkat adjuk rájuk.
Ráadásul ezt az adott platform algoritmusa is érzékeli, és nem épp pozitívan. Egy finom, nem kioktató magyarázat sok esetben segít. Akit pedig nem lehet meggyőzni, azt valószínűleg nem is ezen a felületen fogjuk.
Azt viszont nem kell szó nélkül elviselnünk, hogy valaki vállalkozásunkat vagy személyünket gúnyolja, ócsárolja! Az, aki kifejezetten bántó, lejárató szándékkal érkezik az adott platformra, azt végső esetben érdemes tiltani, de szerencsére ilyenből azért még mindig kevesebb van, mint értelmes hozzászólóból.
A témában nem kellően jártas hozzászólókat – bármekkora kapitális marhaságokat is írnak – azonban nem feltétlenül célszerű azonnal tiltani. Rajtuk keresztül ugyanis az alap poszt eljuthat a nyitottabb gondolkodású ismerőseikhez is. Végül így segít(het)nek a hozzá nem értő hozzászólók célba juttatni a hasznos posztjainkat.