Láttam, hogy láttad, hogy ő látta
Mindenkinek ismerős a különböző chat felületeken elhelyezett „látta” értesítés. Vagyis mielőtt beszélgetőpartnerünk válaszra méltatna minket, mi már pontosan tudjuk, hogy az üzenetünket megnyitották a túloldalon. Az, hogy ennek a funkciónak éppen a pozitív vagy negatív hatásait észleljük, azon múlik, hogy mennyire kényes az éppen tárgyalt téma és, hogy a fogadó vagy a küldő oldalon állunk-e.
Na de hogy jön ez az üzleti élethez?
A munka világában az egyik legnépszerűbb kapcsolattartási forma az e-mailezés. Nyoma van, könnyen visszakereshető, nagyobb terjedelmű üzenet is jól olvasható rajta és még sorolhatnám. Ezeken a felületeken viszont pont a „látta” funkció hiányzik alapesetben.
Minden cég életében vannak ugyanis olyan partnerek, ügyfelek, akik válaszra nem, vagy csak igen nehezen méltatnak.
Ilyenkor pedig kifejezetten hasznos, ha tudjuk, hogy célba érnek-e az üzeneteink vagy más módon kell őket (akár egy telefonhívással) eljuttatni hozzájuk.
Szerencsére mindez orvosolható. Számos ingyenes és fizetős bővítmény elérhető a különböző levelező szerverekhez. Ezek értesítik a feladót arról, hogy beérkezett-e a levél a címzett virtuális postaládájába és megnyitotta-e azt. Sőt, akár még azt is megtudhatjuk, hogy rákattintott-e a csatolmányokra.
Mindez azért hasznos, mert marketingesként, mi is rengeteg elfoglalt cégvezetővel állunk napi kapcsolatban e-mailen keresztül. Jelentős mértékben segíti a munkánkat, ha tudjuk, hogy a másik oldalon a tájékoztatásunk, javaslataink, ötleteink célba értek és nem vesztek el az e-mail rengetegben.