Internetes csalás gyorstalpaló

Internetes csalás gyorstalpaló

Internetes csalás gyorstalpaló

Nem túlzás azt mondani, hogy ma már minden napra jut egy internetes csalás típus. Nekünk pedig – már csak online mivoltunkból adódóan is – fontos, hogy erről tájékoztassuk olvasóinkat.

A legfrissebb módszer például, hogy a csalók egy-egy márka nevében (az eredetivel megszólalásig megegyező) ál közösségi oldalakat hoznak létre, majd így lépnek kapcsolatba a segítséget kérő felhasználókkal, hogy privát adatokat csaljanak ki tőlük (jellemzően fiók belépést és banki adatokat).

A módszer lényege, hogy a csalók látják, hogy valaki kommentben tesz fel egy kérdést egy márkának. Ők pedig máris felveszik a kapcsolatot az adott személlyel az áloldal nevében. Az áldozatok pedig azért dőlnek be a csalásnak, mert értékelik a gyors segítséget ahelyett, hogy meggyőződnének róla, hogy az eredeti profillal beszélgetnek-e.

Hogyan ismerhetjük fel a csalókat?

  • gyakori gépelési és helyesírási hibák
  • gyanús kérdések (banki és fiók adatokkal kapcsolatban)
  • átirányítás olyan oldalakra, ahol adatokat kell megadni

Az általunk kezelt weboldalak és közösségi oldalak üzenetküldési/ügyfélszolgálati felületei teljes mértékben megbízhatóak. Mi is rendszeresen figyeljük az itt beérkező megkereséseket és ügyfeleink számára is hangsúlyozzuk ennek fontosságát. Így az oldallal kapcsolatba lépő felhasználók gyors segítséget kapnak, ráadásul nincs szükség bizalmas adatok megadására, mert egy valódi ügyfélszolgálat sosem kér ilyeneket.

#csalás #onlinekommunikáció