Imádjuk gyűlölni. De miért is?

Offline vs online marketing

Imádjuk gyűlölni. De miért is?

Az online marketing ma már szinte kikerülhetetlen. Találkozunk vele fogyasztóként és ha van valamilyen vállalkozásunk, akkor a másik oldalról is. Cégvezetőként/-tulajdonosként ritkán engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy figyelmen kívül hagyjuk a benne rejlő lehetőségeket.

Az általa kiváltott reakciók és vélemények az érzelmek széles skáláján mozognak. Lehet kedvelni, lehet utálni, de érdemes kicsit objektíven is górcső alá vennünk.

Erőszakosan az arcunkba tolja a reklámot, ha szeretnénk, ha nem. Ez valóban csak az online reklámok sajátja volna?

Nem nehéz belegondolni abba, vajon egy óriásplakát kerülhető-e ki könnyebben, vagy a telefonunk képernyőjén felugró reklám. Ha nem szeretném látni az út mellé kihelyezett plakátot, akkor kikerülhetem. Igen, tehetek néhány kilométeres kitérőt, abban reménykedve, hogy nem bukkan elő egy másik utcasarkon ugyanaz a (számomra irreleváns) reklám. Ezzel szemben az online reklámok gond nélkül tilthatóak, bezárhatóak, elrejthetőek, vagy csak egy mozdulattal továbbgörgethetőek.

Irreleváns a tartalma. Igen, előfordulhat. Ha minden sütit blokkolunk és semmilyen adatot nem adunk meg magunkról a közösségi felületeken, abban az esetben könnyen eshetünk bele olyan célzási halmazokba, amelyekről azt gondoljuk, nincs ott dolgunk. A tévében látott reklámokkal legalább nincs ilyen gond. Azt mindenki látja nemtől, kortól, érdeklődési körtől függetlenül.

Jó bornak nem kell cégér, tartja a mondás. Vagyis a(z online) marketing haszontalan és felesleges. De a marketing nem csak reklámokból áll. Lehetséges, hogy nincs szükséged külön reklámokra, de az mindenképpen elengedhetetlen, hogy kommunikálj az ügyfeleiddel. Az online kommunikációban pedig éppen az a legjobb, hogy gyors és kétirányú tud lenni. Segítségével könnyebben fel tudod térképezni az ügyfeleid igényeit, az analitikának köszönhetően pedig jobban megismerheted őket.

A kör pedig be is zárult. Megfelelő minőségű és mennyiségű információ birtokában ugyanis az internetes reklámok sokkal könnyebben és pontosabban célozhatóak, szűrhetőek, mint bármelyik másik platformon.