Ha működik, ne piszkáld!

1st rule of programming: If it works, don’t touch it! Consent mode beállítása.

Ha működik, ne piszkáld!

A programozás első számú – vicces – szabálya, hogy ha valami működik, akkor ne nyúlj hozzá. És milyen szép is volna az élet így. Létrehozzuk a kódot, ami tökéletesen muzsikál, mi pedig hátradőlünk és a honlap / kampány / analitika innentől fut magától.

Vélhetőleg nem árulunk el hatalmas újdonságot, ha azt mondjuk, a valóság ettől fényévekre van. A mi szakmánk (is) éppen attól szép(!), hogy mindig változik. Hogy csak néhány apróságot említsünk az utóbbi időszak változásaiból, a teljesség igénye nélkül: új oldal élmény, Threads, Performance Max kampány, Advanced célközönség. Aztán voltak és vannak ezeknél nagyobb port kavaró viharok is, amelyek elől senki nem menekülhet. A legutóbbi ilyen volt a tavaly júliusi Google Analytics 4 átállás a korábbi Universal Analytics-ről.

Most pedig, amíg a webáruház tulajdonosok feje épp a kötelező postai kiszállítások miatt fáj, a marketingeseké az úgynevezett Consent Mode bevezetése miatt.

Azzal, hogy mit takar a GDPR, mára már többé-kevésbé mindenki tisztában van. 2024 márciusától azonban szigorúbb szabályozás alá esik a hirdetésekhez használható adatok gyűjtésének módja. Vagyis az a hirdető, aki nem használ Consent Mode-ot az adatgyűjtése során, elveszíti a lehetőséget a Google fiókokban (hirdetési fiók és analitika), hogy jól célozható (remarketing) közönségeket használhasson.

A Consent mode beállítására többféle lehetőség is kínálkozik, a lényeg azonban, hogy ha hirdetsz a Google-n keresztül, vagy csak szeretnéd tisztán látni a GA4-ben az oldalad látogatóinak “tulajdonságait”, abban az esetben mindenképpen szükséged van rá 2024.03.01-től. Ha pedig neked mindez kínai vagy nem szeretnél a dologgal bíbelődni, keress bátran! Neked is segítünk.