A Facebook nyila néha félrehord

A Facebook nyila néha félrehord - célközönség beállítási lehetőségek

A Facebook nyila néha félrehord

Határozd meg, hogy kinek szeretnéd megjeleníteni a hirdetéseidet – szólít fel a Facebook a célközönség beállításainak első sorában.

Ezalatt pedig kiválaszthatjuk a különböző beállítási lehetőségek közül a számunkra relevánsakat. Szűrhetünk földrajzi terület, életkor és nem alapján. Ezután jönnek a részletes célzási beállítások, ahol érdeklődési körrel, vagy különböző magatartási beállításokkal szűkíthetjük a kört.

Lehetünk azonban bármennyire körültekintőek és precízek, az eredmény sajnos nem kizárólag tőlünk függ. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy minden beállításunk ellenére mégis megjelenik olyanok hírfolyamában is a hirdetésünk, akiket a célzási körből korábban kizártunk. Ennek több oka is lehet.

A Facebook profil beállításakor nem ellenőrzi senki a megadott adatok valósságát, így a felhasználók könnyen “füllenthetnek” például az életkorukat illetően.

De a nemünk kiválasztásakor sem csak a nő vagy férfi opciók közül választhatunk – míg célozni csak ezt a kettőt lehet. Ráadásul, az információk nagy részét el is rejthetjük a nyilvánosság elől. Mindezek az anomáliák pedig oda vezethetnek, hogy mondjuk a kizárólag 30 éves nőket célzó kampány megjelenhet – profilkép és név alapján – 40-es férfinak látszó felhasználóknak is.

Summa summárum, a célzási beállításokkal lehet és kell is foglalkozni, de mindenképp számolni kell azok kiszámíthatatlanságával is.