A randevútól a hirdetésig

Hirdetés, reklám, blog, poszt?

A randevútól a hirdetésig

A hétköznapi beszédben gyakran keveredik a szezon a fazonnal, amikor egy blogot hirdetésként emlegetnek, de a fordítottja is gyakran megesik, amikor egy pőre reklámra mondják azt, hogy cikk. Persze nem ettől áll fejre a hazai GDP, de nem árt tisztázni: két különböző marketingeszközről beszélünk. Hogy szemléletesebb legyek, egy példán keresztül mutatom meg a lényeget.

Csak a mesékben fordul elő, hogy a szereplők első látásra azonnal szerelembe esnek és kb. 10 másodperc múlva már a lánykérésnél tartanak. A gyakorlat ennél jóval racionálisabb. Egyik fél – mondjuk legyen az a fiú – elkezd mesélni magáról. Kitér a munkájára vagy az iskolájára, és mintegy mellékesen elejti, hogy egyébként tavaly megnyerte az országos matekversenyt.

A következő pillanatban elegánsan visszapasszolja a labdát a játszótéren focizó srácoknak, csak hogy sportos oldalát is kellőképp megcsillogtassa.

Nagyjából ez történik akkor is, amikor tartalmainkkal (blogok, posztok, Pr-anyagok, videók stb.) megcélozzuk közönségünket. Ezek egyfajta “ragasztóanyagként” funkcionálnak, kötődést alakítanak ki márkánk és a leendő fogyasztók között. Igyekeznek rólunk a megbízható, szakértő képét kialakítani a majdani vásárlóban, és elolvasásuk/meghallgatásuk/megtekintésük valamilyen haszonnal jár. (Értékes információkat kap általuk a termékről, szolgáltatásról vagy a márkáról.) De a tartalmak nem ígérnek és főleg nem kérnek semmit!

A hirdetés ellenben a kapcsolat magasabb szintre emelése. Itt amikor feldobjuk a labdát, valamilyen egyértelmű reakciót várunk. Már nem elég a “ráutaló magatartás”, válasz, cselekvés kell. Iratkozz fel, hívj fel minket telefonon, kérd ajánlatunkat, vásárolj, vagy ha meggondoltad magad és mégsem vásárolnál, állj meg egy szóra!

Általánosságban elmondható, hogy a kisebb értékű vásárlásoknál az “udvarlási szakasz” akár el is hagyható, a nagy értékű, illetve hosszabb elköteleződést igénylő esetekben viszont mindenképpen kifizetődő a “terep előkészítése”, az ügyfelek ráhangolása.

Na, és neked miben segíthetünk?